Wat is communicatie coaching?

Klankbord, spiegel of mentor ‘on the job’

U kunt de communicatiecoach benaderen als klankbord voor vragen of problemen op het gebied van corporate- marketing-, in- of externe communicatie. En voor het versterken van uw persoonlijke communicatievaardigheden. Door ondersteuning en feedback van een coach met een uitgebreid portfolio als communicatieadviseur en manager. Als ‘sparring-partner’ bij lastige (strategische) kwesties, een deskundige blik bij allerhande communicatievraagstukken of mentor in uw dagelijkse praktijk. Voor die momenten dat u het nodig hebt!

Wat doet de coach?

Inhoudelijk meedenken, toetsen of samen aan de slag

U krijg snel hulp bij het oplossen van communicatievraagstukken in uw organisatie, het op een hoger plan brengen van de bestaande communicatie, verdere professionalisering van (communicatie)medewerkers of een -afdeling. Dat kan door inhoudelijk mee te denken, terugkoppeling te geven op uw werk, of heel praktisch te helpen.

Om uw persoonlijke communicatie te verbeteren wordt gewerkt met uiteenlopende methodieken, zoals spiegelen, real life cases, rollenspellen of meekijken bij een praktijksituatie.

Door de inzet van kennis en ervaring op het gebied van trainingsacteren kunt nog beter en realistischer oefenen om nieuw gedrag aan te leren.

Hoe werkt de coaching?

Sessie, e-coaching, teambijeenkomst of meelopen

Na een eerste gesprek krijgt u een offerte en is er helderheid over resultaat, doorlooptijd, locatie en specifieke persoonlijke wensen. Soms maakt een test deel uit van een coachtraject.
Er zijn verschillende mogelijkheden of combinaties:

  • Eén op één coaching gericht op een specifieke vraag of probleem; dan zijn circa 5 gesprekken meestal voldoende.
  • Af en toe sparren of meedenken, zo vaak als nodig.
  • E-coaching.
  • Tijdelijk meewerken in het team of op uw afdeling.
  • Hulp bij het maken van een jaarplan, strategie of visie
  • Het opzetten of begeleiden van intervisiebijeenkomsten of inhoudelijke teamsessie(s).

Bekijk 2 cases

Case 1

Sparren maar ook een kritisch tegengeluid krijgen van een echte vakvrouw

“Bij de overstap van de zakelijke dienstverlening naar mijn eerste functie bij de overheid voelde ik me wat onzeker. Ik had gewerkt als marketingcommunicatiemedewerker in de Retail en bij een corporate afdeling van een grote uitgever. Nu wilde ik ervaring opdoen bij een overheidsorganisatie . . .

Lees verder

Case 2

Twee in één: groei in mijn vak en ontwikkeling als persoon

“Ik kreeg een aanbieding als interim-hoofd communicatie. Er moest in korte tijd heel veel gebeuren: een jaarplan maken, reorganisatie van de afdeling, lancering van een corporate campagne en ik kampte met een wat lastige persoonlijke dossiers. Verder was het de bedoeling dat ik ook zelf een aantal zware projecten ging trekken . . .

Lees verder